146: Kematian Yang Dicemburui

Assalamualaikum...

Al-Fatihah Abam Bocey

10 Feb 2020 dikejutkan berita pemergian pelawak Abam Bocey.
Sesungguhnya mati itu pasti .
Tidak akan terlewat walaupun sesaat..
Kalau sudah ajal...
Namum kita tidak tahu bagaimana pengakhiran kematian kita ini...
Bila kita lihat pengakhiran Abam Bocey sungguh indah sekali...
Setiap kali aku baca kisah Abam dan lihat video2 Abam pasti mengalirkan air mata...
Entah kenapa aku merasa begitu sebak sekali..
Padahal Abam bukan siapa2 pun dengan aku..
Abam tak mengenali aku..
Aku pun tak mengenali Abam hanya kenal tengok wajahnya dlm TV saja...
Tiada sebarang pertalian darah..
Namun bila melihat pengakhiran hayatnya yang begitu indah aku rasa sayu dan sangat cemburu...
Bagaimana pengakhiran hayat ku kelak.
Abam seorang anak yang soleh sentiasa memuliakan ibunya...
Sentiasa mempermudahkan urusan orang..
Sentiasa mendahului adik-beradiknya..
Sentiasa memmuliakan para alim ulamak...
Sentiasa bersedekah tak berkira...
Allah... hebatnya kamu Abam....
Ramainya Abam orang datang mensolatkan jenazah mu...
Mengiringi mu untuk di kebumikan sampai jalan penuh sesak...
Moga dikau ditempatkan di kalangan para solehin.Ameen




Ulasan

Catatan Popular