94 : Valentine DaY

Macam biasa kalau 14 Feb jea...Hangat tiba2
Katanya 14 Feb hari memperingati kekasih...
Suatu ketika dulu kat tempat office aku 14 Feb ramailah yang dapat bunga
Maklumlah office aku glemer
Gara2 bos aku yang dulu suker ambil pekerja yang comel2
Comel adalah kriteria utama nak masuk kerja kat sini
Maka ramailah mek2 comel lote kat office aku ni

Jadi bila 14 Feb banyaklah pulak bunga2 bertandang kat office aku
Ada yang dapat sekuntum
Ada yang dapat sejambak
Ada yang dapat sebakul
Ada yang dapat 100 kuntum

Bagi aku yang tak glemer ni tengok aje lah bunga2 demo
Begitu bahagianya orang yang ada kekasih
Tapi ada sorang mek ni tiap2 hari dapat bunga
Aku pun naik heran jugak
Dia meme comel putih gebuss
Dan dengan bersangka baik aku katakan dia meme ramai peminat

Suatu hari tu entah macamana
aku gatal mulut pergi tanya sipenghantar tu
Dik siapa nama org yang hantar bunga ni
Tup-tup.....OMG dia hantar untuk diri sendiri rupernya
Kesian dia..
 
Ini semua kisah dulu2
Sebelum VSS di office
Sekarang sunyi tiada lagi jambangan bunga yang bertandang
kalau ada pun untuk yang masih single atau yang dah jadi single
Namun fatwa tetap fatwa
Haram tetap haram
Islam itu mudah
Tapi jangan ambik mudah

Salam buat semua sahabat...
Assalamualaikum 


Ulasan

Catatan Popular